20170428

Batet: Volta per Sant Julià del Mont.

Molt bonica sortida matinal per la muntanya de Santa Pau. Aquesta setmana, el temps ens ha impedit de sortir en dijous i ho fem el divendres. Finalment, el grup ha quedat ben reduït i som quatre Caminants. Desplaçament fins a Batet per la GIV-5241, deixant els cotxes al costat la carretera, a l'altura de La Trinitat.
Comencem a caminar seguint la carretera, per deixar-la uns 200 m. més enllà, seguint un camí asfaltat que va cap a la propietat Gadomar, direcció nord-est. El deixem desprès d'uns 100 m. seguint a la nostra esquerra, per un camí de terra, que va pel costat la tanca de la finca. Anem seguint aquest camí direcció sud est fins arribar al Coll de Palomeres.
Seguim el camí, direcció est, pujant cap a St. Abdó i St. Senén, on arribem podent gaudir d'una bona vista als dos costats de la carena i un Pirineu ben nevat. Comencem a baixar seguint la mateixa direcció cap al coll de Boixedes i seguim el camí que ens comença a pujar direcció nord est, cap a St. Julià. Arribats a dalt, aprofitem per esmorzar i fer un petit descans.
Seguim camí sense carenar, i baixem al coll de St. Martí. Aquí el camí gira primer a nord i de seguida al est, per anar cap al coll Satrapa. Des d'aquest punt, comencem a baixar cap a la vesant de Santa Pau. El camí es ben marcat, amb pintades color verd i blanc i també de grogues. En va baixant per sota de la cinglera i ens porta fins a l'Aulet (aquí sembla que el camí passa per sota de la propietat, però està tan fanguejat pel bestiar, que optem per passar per dintre), seguim el camí que porta a la propietat i ens baixa a la pista asfaltada. Ara, seguim a la dreta (E / SO) i passem a la vora d'unes naus i tot seguint planejant, tornem a sortir a una altra pista asfaltada que seguim a la dreta (NO), passant pel costat de la casa Les Bassedes i anem pujant. Desprès de la corba cap a l'esquerra, agafem una pista de terra que surt cap a al dreta i ens va pujant cap a la granja l'Arnella. Seguim pujant i fem cap a la casa El Bac, passant-hi per la part de baix, (cal ser respectuosos amb la propietat). El camí que seguim fa un parell de llaçades i acaba convertit amb corriol que ens porta a la vora de del Buc, un altra propietat. Aquí tornem a agafar pista, que seguim a la dreta (O) fins a sortir a la carretera asfaltada que ja no deixem fins empalmar i tancar circuït quant som a dalt, a la cruïlla amb el camí que al matí ens portava cap a la propietat Gadomar -que tenim a la vista -. Només ens queda desfer camí fins al cotxe.

Distància recorreguda       15,5 km.
Desnivell acumulat           622 m.