20170420

Volta per la Serra de Bac de Grillera i M. de Déu del Fau, des de Tapis

Aquest dijous, amb un bon dia per caminar, per temperatura i sol, hem gaudit d'una bonica sortida per Tapis.
Comencem a caminar, des del mateix poblet, baixant a la carretera i al altre costat, comença el sender que baixa pel seu costat (E), anem seguint un camí d'Itinerànnia, que ens portarà cap als Vilars i S. Pere dels Vilars, on fem descans. (dintre d'aquest primer tram, la zona de baixada cap a la riera dels Horts, està bastant bruta de matoll. Hem netejat suficient per facilitar el pas).
Seguim pujant la pista, i desprès de passar la casa que hi ha a la vora de la ermita, agafem un corriol que puja per la dreta (pintura blanca i verda) que travessa una primera pista (pal indicador pintat blanc i verd) i desprès quan arriba a la segona (Collada dels Gessos), la seguim cap a la dreta durant 1,65 km. i a una corba molt tancada de la pista, uns metros a la dreta, hi ha una alzina monumental i al costat una font. Seguim la pista, que passa a la vora també d'un gran teix, arribem al començament del corriol - a la dreta i pintura groga - (hi ha sacs amb sorra) que ens acabarà de pujar a la Collada del Fau, i des de aquí, seguint a l'esquerra, a la Mare de Déu del Fau. La vista que ens ofereix aquest mirador, es preciosa i el dia ens permet gaudir-la.
Retornem a la Collada i ara seguim el corriol que va cap al (NO) pintura vermella i també groga. Anem carenant la Serra de Bac de Grillera, passant pel Castell, pic més alt del recorregut. Seguim el camí (O), marca groga (Itinerànnia), que ens va baixant. Tenim a la vista, a baix a la nostra esquerra, la casa La Fiola, que hi he de anar. En aquest tram, cal anar amb compte, perquè el camí segueix baixant en la direcció que portem, però natros, a un punt on hi ha una pedra al terra, pintada per girar, ho hem de fer, baixant cap a l'esquerra i el corriol ens portarà a la vora de La Fiola (ens queda a l'esquerra). Passem una feixa i el camí segueix per sota un marge, girant a la dreta (N) i continua la pintada groga d'Itinerànnia. Ens portarà fins al Mas dels Horts primer i desprès a S. Cristòfol dels Horts (en runes). Aquí fem parada per dinar.
Seguim el camí i arribem al Coll dels Horts (molt a la vora de la carretera). Seguim a la dreta i de seguida trobem un altra cruïlla i continuem pel camí indicat com a camí de la Retirada (color grog i blanc i verd), direcció est. Desprès gira cap a N i NE i anem seguint les pintades blanques i verdes, passem la riera dels Horts i aviat ja arribem a Tapis.

Distància recorreguda     17,04 km.
Desnivell acumulat         876 m.