20170601

Colera - Coll de les Artigues - Puig d'en Jordà - Coll de Tarabaus - Colera

Avui, el temps amenaçava pluja per Garrotxa i Pirineu, així que hem decidit d'anar cap a on estava més segur. La zona nord de costa, encara que la calor ja es molta per fer aquesta caminada.
Sortim des de Colera i agafem el camí per la riera de Molinàs, el PR marcat amb color grog, que va resseguint-la fins a Molinàs. Arribats a Molinàs, el camí es bifurca, a l'esquerra cap a Sant Miquel de Colera i a la dreta PR, cap a Coll de les Artigues, segons pal indicador. Continuem a la dreta. Anem pujant per la vora del barranc i passem a la vora de Can Pellic -en runes-. Passem el torrent de la Falguera i uns 150 m. més amunt seguim pel PR, marques grogues, cap a l'esquerra. Recte, continua corriol que va cap al Coll de les Llaceres, passant per Can Tarragona.
El camí es molt bonic i va resseguin el perfil de les Comes del Infern i un poc més amunt, ens trobem la cova del Infern i poc més enllà un altra que queda a dalt del camí. Seguim el corriol passant per sota les Barbes del Boc i anem a sortir al Coll de les Artigues. Seguim el camí direcció N. cap a la Font Jordana, on aprofitem per emplenar d'aigua, i el Puig d'en Jordà. Retornem direcció E. cap al coll del Teixó, on seguim (marques grogues) el camí de Portbou, en la mateixa direcció. Ens porta cap al coll dels Empedrats i passem pel costat nord del Puig de Tarabaus. Aprofitem l'ombra de l'alzinar per parar a dinar. La calor i xafogor d'avui, son incòmodes per caminar.
Seguim desprès cap al Coll de Tarabaus i continuem uns 500 m. més per la carena, per agafar a ma dreta, la pista que ens anirà baixant (S) cap a la font de Tarabaus, només hi surt l'aigua degotant. Seguim el camí que ens portarà cap al Coll de les Llaceres.
Ara, seguirem la pista fins al Coll dels Quatre Camins, o també anomenat, del Falcó.
Aquí hi trobem un indicador del camí a Colera "a peu", fem un desnivell pujant fins al coll del Bessó (ja tenim a la vista Colera i el camí de baixada) i seguim pujant uns metres més, per començar a baixar cap al Pla de les Vaques, per un camí força empedrat, on ja empalmem amb el GR 92  que seguim fins a Colera on anem a trobar els cotxes.
Mapa Editorial Alpina: Alt Empordà

Distància recorreguda     19,8 km.
Desnivell acumulat         952 m.