20170629

Les Agudes i Turó del Home des del aparcament de Les Ferreres

Avui, decidim d'anar a fer una matinal pel Montseny, aprofitant la refrescada del temps. Ens desplacem per la C-25, sortida al Coll de Ravell, direcció Arbúcies i agafant la carretera de Santa Fe, fins al aparcament. El dia està molt be per caminar, amb sol i aire fresc, a estones, massa i tot.
Sortim i nomes travessar la carretera, es veu el camí de pujada, que anirem seguint pujant pel Pla d'en Jep i mes amunt pel Coll de Saciureda de Dalt. Aquí, a la nostra esquerra veiem el camí per on farem la tornada, nosaltres seguim recte a munt, per situar-nos a sota els Castellets. El primer tram el fem seguint el camí de marques vermelles, fins que arribem al peu de Les Agudes. Aquí, seguim pel camí lateral que va per la vessant oest de la muntanya. També hi ha algún pas delicat per persones amb vertigen, però hi ha una cadena per ajudar-hi, al punt més conflictiu. Aquest camí ens va pujant fins al Coll de les Agudes, des d'on ens arribem a dalt el cim. Aquí fem parada per descansar i esmorzar.
Seguim camí cap al Turó del Home pel GR,  sense passar per la carena, per evitar l'aire, i desprès de fer un petit descans, baixem fins al coll i retornem per on hem vingut i un poc més enllà, seguim baixant a la dreta NE, pel PR C-208 i aquest camí surt a la font de Briançó. Desprès de la font i a pocs metres, a ma dreta surt el camí que ens baixaria al Convent. Nosaltres seguim recte el camí que portem, passant per Porrassar de Dalt, La Jaça de les Eugues i el Sot del Malpas, per anar a sortir al Coll de Saciureda de Dalt i desfer camí fins als cotxes.
Respecte a aquest camí de tornada he de dir que està mol abandonat i gairebé no s'hi passa, encara que hem trobat alguna fita. Està molt brut de vegetació i arbres caiguts, pel que si no es neteja, acabarà tapat i perdent-se. També comentar que al Sot del Malpas, si ha d'anar amb compte, doncs el terreny es sorrenc i desgranat, pel que hi ha perill de relliscar.

Sortida  circular
Distància recorreguda      9,5 km.
Desnivell acumulat          667 m.