20170908

T.M.R.: Rif. Ferraro - Rif. Teodulo

Avui, un altra etapa dura per les cames. Sortim des del rifugio Ferraro, direcció N. pel camí indicat a rifugio Teodulo, del TMR, planejant força i molt a la vora del torrent di Verra, que finalment, acabem creuant-lo quan som a l'Alpe di Verra Inferiore, i seguint el camí, que gira cap a sud.
Continuem i més endavant, fem un gir cap al NO i comencem a pujar guanyant ràpidament alçada, per un camí empedrat i que va a la vora del torrent de Tzere, que baixa. Anem superant diferents graons i prats. Passem l'Alpe di Tzere i més amunt, passem al altre costat del torrent i el deixem, seguint el sender cap al O. Seguim el camí indicat cap a Le Cime Bianche, tres cims que es veuen al fons de la vall que anem pujant. Quan ja soms cap al final d'aquesta vall, veiem unes construccions en runes, que deurien ser cases de pastors. La zona, l'anomenen Mase. Fem un petit descans a la vora.
Continuem pel camí, que segueix pujant i cada vegada tenim més a prop la Cime Bianche. Arribem finalment al circ final de la vall i trobem un llac, que deixem a la dreta, creuant per on va desbordant el llac. El camí, comença una forta pujada, però molt ben traçat per les llaçades, que ens faciliten el fort desnivell. Tant com guanyem alçada, veiem que a més del llac que hem vist, a sobre en hi ha un altre, anomenat Grand Lac, amb un aigua color turquesa i més a sobre, al altre costat, també en hi ha un altre, més petit. Quan som a dalt, a la zona més plana, busquem un lloc resguardat del vent, per descansar i dinar.
Desprès, acabem d'assolir el Colle Superiore Delle Cime Bianche (2.982 m.) tenim a la vista, un altra vegada el Cerví, mig tapat per núvols. També, vista a la dreta, a la Testa Grigia, amb la seva gran gelera.
Ara, toca baixar pel camí que ens portarà fins a la terminal del funicular que puja de Breuil-Cervinia. Més avall, el llac Goillet i a la nostra vora, el llac Cime Bianche. Fem un altre petit descans, perquè ens esperen encara un poc més de 500 m. de pujada per pista, fins al refugi Teodulo (3.317 m.). Aquests son los més cansats d'aquesta ruta. La pista, no facilita poder fer llaçades i hi ha rampes molt fortes, però finalment arribem a dalt, encara que força cansats. Ens espera un bon descans, però avui, sense dutxa amb aigua calenta.

Sortida de travessa, guiada per: CAIRN, https://www.cairn-trekking.fr/
Distància                 17,8 km.
Desnivells              + 1.555 m.  -320 m.