20170921

Vallter - Portella Mantet - Pla de Mantet - Mantet - Coma de la Portella i Vallter

Sortida per darrera l'estació, cap a la Portella de Mantet pel GR. Quan som a dalt la Portella, girem a la dreta (NE) per anar a buscar El Roc de la Portella i anar baixant per la carena cap al Pla de Mantet i seguir pel camí força fresat. Quan ja som molt avall, trobem a la dreta unes fites, que son una drecera del camí (segueix un poc més enllà i desprès gira (S) per passar sota on ens trobem). Baixem per la drecera i anem a trobar el camí més avall. Va baixant en diagonal i surt a un prat on es veu un petit turó rocós. Hem d'anar cap a la part més alta, on hi ha un resguard de pastor. Compte, perquè el camí que hem baixat, segueix pel costat la roca i sense perdre alçada, desprès s'enfila cap a dalt a la Portella del Callau.
El camí que hem de seguir, baixa per l'esquerra del resguard i es veu ben fresat, portant-nos fins a baix al riu. Creuem per la passera de fusta al altre costat i seguim el camí, pel costat d'uns marges de pedra seca, fins a trobar un altra passera que ens el fa tornar a creuar. Aquí hi han marques grogues, que seguim, per un camí que va per dintre bosc. Aviat perdem les marques i anem seguint per dintre bosc i girant seguint el curs del riu, fins a trobar el GR a sota de Mantet. Des de aquí ja veiem les cases del poble. Decidim de no anar-hi i seguir pel GR, pujant cap al Cortal dels Pradets. Un poc més amunt, el camí es bifurca i el GR segueix a la dreta. Natros, agafem un camí que surt cap a l'esquerra, i va passant a la vora d'un filat, que finalment travessem al altre costat, seguint sempre pel camí fresat i amb fites. Anem pujant al costat del riu seguint sempre la traça i anem a parar a trobar un altra vegada el GR. Aquí parem per descansar i dinar.
A partir d'aquest punt, ja tornem a seguir el GR per la Jaça del xai i la Coma de la Portella, pujant la pendent final per les llaçades que ens faciliten guanyar la pendent. Quan som a dalt la portella, tanquem el cercle i només queda baixar pel GR fins als cotxes.

Distància recorreguda     16,5 km.
Desnivell acumulat         1.226 m.