20170913

Vallter - Tirapits - Carançà - Bacivers - Vallter

Avui, una bonica i exigent sortida.
Sortim des de Vallter, i pel camí que puja per les pistes, anem girant cap al SO per anar a buscar el GR, que trobem a sota el coll de la Marrana. Fem la pujada i comencem a baixar direcció Tirapits, seguint el GR. Quan som a la barraca de Tirapits, passem per la part de darrera i pel camí que va al pic del Infern. El deixem uns metres més enllà de la barraca, per pujar directament a dalt la carena, al que sembla un coll. Allà trobem una canal de baixada, que agafem.
La canal, només te un pas on s'ha de fer un petit salt. Si la persona es cama llarga, no cal saltar, pel costat a la roca, hi ha         que permeten la baixada. Es una canal de forta pendent i cal anar en compte de no fer caure pedres.
Quan som a baix, el camí gira a NO, per baixar al Estany Negre. Seguim baixant en aquesta direcció i desprès girant a nord, per anar a parar al Estany de les Truites. Seguim la baixada per la vora del riu, direcció nord i passem a la vora de la cabana de la Bassa i seguint el camí, ben fresat, baixem fins el refugi de Carançà, on dinem.
Per fer la tornada, des del refugi, agafem direcció S el GR 10, que va pujant i girant al E. El seguim uns 750 m. per desprès agafar a la nostra dreta, la entrada a la vall de Bacivers. Comencem la pujada i passem a la vora la cabana que hi ha. El camí, ben definit per fites i fressat, va pujant a la vora del riu, per la Coma de Bacivers, fins arribar al final, al circ. Aquí fa una diagonal cap a la dreta (O) i desprès un altra de més llarga, cap al est, per anar a sortir al coll de la Geganta, on agafem el camí de baixada i pel més dret, el de la font de la Perdiu, tornem a Vallter.