20171104

Collfred a Escletxes del Euga, per Pla Traver i Sallent

Bonica sortida organitzada per la Colla Excursionista l'Isard, de Bescanó.
Per la carretera de Sant Privat d'en Bas a Vidrà, deixem els cotxes abans d'arribar al collada de Collfred, a la casa de Collfred. El dia, està boirós i molt ennuvolat.
Des de allí comencem a caminar direcció SO seguint el camí que comença empedrat amb marca groga d'Itinerànnia, que ens porta fins a la Collada. Quan hi som, el camí fa un gir cap a l'esquerra, pujant suaument direcció sud, fins al coll d'en Carbassa. Seguim pujant primer direcció est i desprès SE fins a coll de Cans. EL CAMÍ, NO ESTÀ BEN MARCAT I CAL ANAR SEGUINT UNA TRAÇA QUE S'ENDEVINA A SOBRE EL LLIT DE FULLES DELS FAIGS.  Aquí, i tal com està el temps, ens plantegem de seguir la ruta o escurçar-la i decidim de seguir.
Hi ha un filat, que travessem, però ens desviem del camí i crec que teníem d'anar direcció sud i no cap al SE com fem, pujant fins a un llom (COTA 1407 m) que desprès hem de baixar pel mig del bosc i passant un filat, per anar a retrobar el camí (amb ratlla de pintura blanca i verda) un altra vegada i seguim, baixant direcció sud fins a la Collada de Pla Traver. Ara, seguirem el camí indicat cap a Platraver, una casa rural amb hípica. Aprofitem per esmorzar a la vora.
El camí segueix ara, passant per la part baixa, allunyat de la casa i pel costat de la vall de fusta dels cavalls, direcció est. Desprès, el camí entra pel mig d'un doble tancat, però compte, que als pocs metres, gira a l'esquerra per un pas, on cal estar atent per no passar-lo. Baixa cap a una casa de fusta i segueix per sota, direcció NE, ara ja marcat amb el grog d'Itinerànnia i anem baixant fins arribar a la riera de Sallent, que travessem i seguim pujant per la pista, cap a la casa de Sallent.
Desprès de la casa, cal seguir cap al est, però anant molt en compte de no perdre la senyal groga. natros ens hem desviat i hem tingut d'anar a buscar camí per mig del matolls. LA TRAÇA D'AQUEST PETIT TRAM, L'HE RECTIFICAT, POSANT-LA BE A SOBRE D'UNA QUE VÀREM FER FA UNS ANYS. Pugem pel costat de la cinglera i desprès el camí gira cap al oest, pujant fins a la Creu de la Freixeneda, on agafem la pista cap a la dreta per anar fins a la casa Freixeneda. Desprès seguim per la pista i a un punt que ens sembla, ens enfilem per anar cap a les escletxes. El millor si no es coneix, es seguir per la pista fins arribar a una cabana de fusta, a la vora del camí, on hi ha a l'esquerra el pujador cap a les escletxes, marcat amb color grog. Natros, baixem per aquest camí fins a la pista, a la vora de la cabana i ja la seguim, a l'esquerra, sense deixar-la fins arribar a Collfred, on tenim els cotxes. Finalment, el temps ens ha aguant sense pluja i fins i tot hem tingut alguna petita estona de sol.