20171228

Hostalets d'en Bas - St. Miquel - Cabrera - Falgars

Aquest dia gèlid a Hostalets (-5º), ens anima a emprendre ràpidament la marxa cap a St. Miquel.
Sortim del poble direcció nord i al primer carrer que surt a l'esquerra (O), el seguim. Fem cap al Molí de la Clapera, on agafem un sender que surt per la dreta de la casa. Ens porta girant a l'esquerra, cap al Molí del Perer. Passem a la vora del Perer i fem cap a Espasens, l'última casa que trobem. Aquí s'acaba la pista i comença el camí de terra que  va seguint el rec de Pibernat. Uns 450 m. desprès de haver passat la casa, cal estar molt atents perquè, deixem el camí, agafant un corriol molt tapat de fulles que surt a l'esquerra i comença ja la forta pujada, en direcció SO i quan ja hem fet una bona pujada i la pendent es suavitza, el sender va girant cap a nord. Pugem per una canal equipada -no suposa cap dificultat- i anem a sortir a sota mateix de la paret del morro del refugi i llavors ja gira el sender, pujant cap a l'esquerra, per fer cap a dalt a trobar el GR a l'alçada de l'entrada cap al refugi. Un cop a dalt, podem gaudir d'una esplèndida vista a tota la vall, Puigsacalm, Pirineu, Canigó, Comanegra, Basegoda, mentre esmorzem.
Retornem al camí direcció a Falgars, i el seguim uns 50 m. per desprès agafar cap a la dreta, el corriol que va direcció a la serra de Llancers. El seguirem durant 500 m. on trobem una fita i un corriol que se'n va per l'esquerra del camí, que seguirem, i anem pujant, endinsant-nos per la fageda. El camí es un poc perdedor, doncs només hi ha de tant en tant unes pintades velles de color esgroguissat, que si no s'està acostumat a seguir traces de vells camins, es fàcil es perdin. Seguint el camí, arribem a un punt on hi ha una cruïlla, amb un corriol que baixa a la nostra esquerra. Hem de seguir a la dreta, per anar en suau pujada cap a la zona del Pla de la Barraca. Seguim les marques i quan som a l'alçada del puig Satoies, el sender queda malmès (arbres tombats) per una pista que han fet per sobre. Ens hem de desviar i anar a pujar a dalt la pista. La seguim a l'esquerra, durant 160 m. i desprès la deixem, passat un revolt, pujant a la dreta i seguint un camí que no es distingeix, també tapat per les fulles. Cal fixar-se molt des de baix la pista, es veu a dalt a miga alçada un faig que te una pintada groga (un punt rodó, descolorit). Natros, ens hem passat, seguint aquesta pista i hem tingut de retrocedir. Deixo l'errada a la traça, perquè es vegi be el punt per on s'ha de deixar la pista.
Un cop vist aquest faig, ja tenim ben enfilat el camí que ens pujarà  al coll d'Uran (cota 1196 m). Ara, fem un gir cap al (SO) i pugem fins a la Creu de Rabadà, des d'aquesta zona, tenim una bonica vista la plana de Vic, Santuari de Bellmunt, serra d'Ensija, Pedraforca i Moixeró. El camí baixa suaument, primer cap a sud i desprès gira al oest, per anar al Port de la Faja, on tornem a seguir el camí (S) que es dirigeix cap al Molí de la Faja, però sense perdre gaire alçada, el deixem i seguim cap a la dreta (SO), per anar cap a un coll que ens queda a la dreta, al davant nostre. Seguim el camí, baixant cap a la dreta en suau pendent, primer al (O) i desprès al (S), fins arribar a la pista.
La travessem i altre costat, ja puja el corriol que ens portarà planejant direcció (S), per desprès fer un gir al (SO) i començar a pujar decididament, per l'osca de Cabrera. Travessarem dos corriols transversals i desprès arribem a dalt la carena, sortint al costat del castell de Cabrera. Ens arribem fins al santuari i desprès d'un descans, anem a fer la baixada per les escales.
Una vegada som a baix, anem a seguir la pista que ens portarà direcció (NE) i desprès (N), fins al punt on l'hem travessat per fer la pujada. Ara agafem la pista que surt a la nostra dreta i l'anem seguint fins al Molí de Faja. Aquí hem d'agafar el camí que passa per darrera la casa, al altre costat del rierol Fluvià, passant un tancat amb filat que hi ha. Seguim ara el corriol, que de tant en tant hi anem trobant fites i que ens baixarà direcció (E) fins a Falgars d'en Bas. Quan hi som, girem a l'esquerra (N), seguint la pista asfaltada, passem el tancat de prohibició per baixar a la vall i seguim la pista uns 800 m. de baixada, fins a trobar la pintada groga del corriol que ens anirà baixant pel camí de les Tres Creus. Bastant més avall, tornem a trobar la pista asfaltada que fa una corba i desprès el corriol torna a baixar a l'esquerra. El seguim fins arribar a baix a un rierol, que travessem i ja estem a la casa Els Terrers. Aquí seguim la pista d'accés a la casa, fins a baix a la carretera de la Parcel·lària i fem un gir a l'esquerra fins als cotxes.

Distància            16,6 km.
Desnivell            1.083 m.
Temps caminant     6 h. 25'

Enllaç a la traça https://es.wikiloc.com/rutas-senderismo/2017-12-28-01-hostalets-s-miquel-castello-cabrera-21757931

Fotos Milio https://photos.app.goo.gl/2HBi7nhLwIV5mxND3
Joan:https://drive.google.com/drive/folders/187tkuClzIRuvGjskkQQbPKazYMJZPGm1?usp=sharing