20180110

BON PAS: Oix a Bestracà, per la Carena de Romegueres

Una molt interessant sortida la que hem fet avui, el grup BON PAS.
Hem sortit des de Oix, per la carretera direcció Beget i més endavant, l'hem deixat per agafar el desviament a la dreta, cap a Can Pei. Poc abans d'arribar-hi, hem deixat el camí, per baixar passant la tanca, cap a la riera (S), per travessar-la i anar a buscar el camí que va per l'altre costat de riera, cap al Pla d'en Pei. Passem per la vora de la casa i més endavant i a dalt nostre, ja veiem l'indicador del camí que segueix cap al Pont Trencat. El passem i agafem la pista direcció Hortmoier. Abans de passar pel pas estret de l'entrada a la vall, agafem una pista que surt a l'esquerra i comença a pujar. L'anem seguint tota l'estona, fins arribar a la casa en runes anomenada Romegueres. Quan hi som a sota, comencem a pujar per les feixes, per anar a seguir una pista que segueix per dalt la casa, direcció oest. L'anem seguint fins que s'acaba i allà mateix, ja veiem la traça del camí que segueix pujant, i que es segueix molt be, fixant-nos amb marques color taronja, pintades a les pedres del camí. Arribem a dalt a la carena i ara, ja anem direcció oest per tota la carena, seguint les pintades color taronja que anem trobant. Durant aquest trajecte, amb algun pas aeri NO APTE PER PERSONES AMB VERTIGEN, però sense cap dificultat, trobem molt bons miradors a la vall d'Hortmoier, Pirineu, Coma Negra, Talaixà, Ferran, Bassegoda, La Calma, El Mont. Desprès d'una entretinguda caminada amb els puja-baixa de la pedregosa carena, arribem al Bestracà, punt culminant de la sortida. Fem un bon descans per admirar les vistes.
Desprès, seguim el camí que baixa direcció oest per la tartera, fins La Portella, on girem cap al (SE) per anar a parar al Coll de Bestracà, on aprofitem per dinar.
Mentre ho fem, decidim d'anar a trobar la creu de pedra, que recorda la mort d'un home per accident amb el tractor i també a provar de baixar pel camí que sobre mapa va per la vora del torrent de la Font Negra.
ES ACONSELLABLE, FER LA BAIXADA, PER LA PISTA DEL PEIRER, BAIXAR A LA CARRETERA I CAMÍ QUE BAIXA DIRECTAMENT A OIX.
Comencem a agafar aquest camí i tenim de pujar unes feixes de prat, per trobar la creu. Un cop vista, tornem a baixar per retrobar-lo i l'anem seguin força be, fins a l'alçada del Peirer, a partir d'un poc més avall no sabem si hem perdut el camí o s'ha embrutit, però ja no està tant clar i anem seguint guiant-nos per la intuïció i finalment tornem a trobar-lo ben definit en el seu tram final que baixa fins al Pla de les Guillasses, on ja trobem la pista que va seguint cap a can Pei i Oix.

Distància            16.2 km.
Desnivell acumulat  894 m.