20180503

BON PAS: El Taga - Coll de Jou - Sant Amand - Monument a Xirinacs - Sant Martí d'Ogassa

Avui, hem passat de una previsió bona, a tenir un temps de primavera-hivernal, amb vent i alguna volva de neu inclosa.
Deixem els cotxes a Sant Martí d'Ogassa  i comencem a caminar per la pujada clàssica fins a la Portella d'Ogassa. Fem un petit descans i seguim el camí direcció oest, de pujada fins al Taga. Quan som al cim, el fred vent que hi fa, ens fa buscar un resguard per la cara sud, i fer la parada del esmorzar. Desprès, desfem uns metres per la carena, seguint el filat, per anar a buscar el camí de baixada cap al Coll de Jou, rodejats de prats verds, desprès de les pluges.
Agafem el camí que surt direcció sud des del mateix Coll, primer pel costat del filat, que abans d'entrar a bosc, creuem per anar a buscar el camí que fent una diagonal direcció (SO) ens va pujant pel mig del bosc fins al Pla de Pena. Seguim camí direcció est per anar pujant a Sant Amand, on també fem una petita parada. Aquí, estem a resguard del vent i podem gaudir de la vista a tota la vall, des de Sant Joan de les Abadesses a Ripoll i Campdevànol.
Seguim caminant en la mateixa direcció, pels Plans de Freixera, fent cap al Coll de Pany de Dalt i Coll de Pany, per anar baixant fins al Puig de la Caritat, un petit prat a tocar de la pista que ens portaria a Sant Martí. Com a la baixada, hem vist la pedra-monument a Xirinacs i alguns del companys no la coneixen, decidim de baixar-hi. Ens hi arribem i fem un record pel sacerdot- polític-lluitador des de la no violència, que va decidir venir a trobar la mort a aquest lloc.
Retornem al Puig de la Caritat i com encara fa vent, decidim resguardar-nos, baixant més a prop de la pista. Fem la parada per dinar.
Seguim, acabant de baixar la pista i en lloc de seguir-la, la travessem i agafem a la nostra dreta un camí que baixa i que anirem seguint. Està tot marcat amb grog i no te pèrdua. Desprès de passar tres rierols, l'últim el que porta més aigua, aviat anem a sortir a la carretera, seguint a la dreta, fins arribar a Sant Martí, on tenim els cotxes.

Distància            11,1 km.
Desnivell acumulat  1.009 m.